Stugor till salu

Välkomna till denna fina kolonistuga i hörnet av Ulriksdals Koloniförening. Ett perfekt läge med busshållplats och Brunnsvikens handelsträdgård strax utanför koloniområdet. Välskött stuga med trevligt allrum, rymligt kök, WC med förbränningstoalett och en stor källare med gott om plats för trädgårdsmaskiner och redskap. Tilltalande hörnläge med en underbar trädgård som bjuder på goda odlingsmöjligheter och flera fruktträd som man kan plocka bland annat äpplen och plommon från. Stor altan vid entrén samt en generös och solig veranda på baksidan. På tomten finns också ett trevligt växthus med pallkragar utanför.
För vidare info se;

***** Stuga 178 Pris 1 650 000 kr Visning 25 april  kl 14.30-15.30 *****
OBS! boka tid för visning via mäklaren, max tre sällskap per varje kvart

Intresserad av en stuga i Ulriksdals koloniförening?
Då gör du bäst i att följa denna sida. Här informerar vi om de lotter som kommer ut till salu och när det blir visning.
Här kan du även läsa om vad som gäller för medlemskap i vår förening.

Välkommen till Ulriksdals Koloniförening som ligger i Nationalstadsparken! Den lummiga Ulriksdals slottsskog omger de 44 stugorna i Ulriksdals koloniförening. Föreningen är ansluten till Koloniträdgårdsförbundet. Sommarvatten finns och kolonistugorna får användas för boende mellan 1 april- 31 oktober enligt bestämmelserna i arrendeavtalet. Andrahandsuthyrning får inte ske. Som kolonist ska du sköta den egna lotten men också området kring lotten med gångar. Vi har två arbetsdagar per år där varje medlem förväntas lägga ner ca 4 timmars arbete på de gemensamma ytorna.

Mer om vad som krävs hittar du i våra stadgar, ordningsföreskrifter, allmänna råd och rekommendationer samt byggreglerwww.ulriksdalskoloniforening.se.

Verksamheten sköts helt ideellt, vilket innebär att du efter förmåga ska vara beredd att engagera dig i föreningens gemensamma arbete och aktiviteter.

Ekonomi;
Medlemsavgift: 2 000 kr/år
Arrende: I dagsläget ligger arrendet på 17.59kr per kvm och år. Varje lottinnehavare belastas även med arrende för sin andel av de gemensamma ytorna (400kr/kvartal)
Elnätsföretag: Vattenfall, elabonnemang:3 312 kr/år. Kostnad för förbrukning, energiskatt och moms tillkommer.
Avgift i samband med överlåtelsen: 2 500 kr
OBS! Kolonistugor kan inte belånas och inte användas som säkerhet vid eventuellt banklån.

Besiktning
Kolonistuga köps i befintligt skick. Styrelsen rekommenderar att köparen på egen bekostnad anlitar en auktoriserad besiktningsman.

Godkännande av styrelsen
Köparen måste godkännas av styrelsen. Köparen måste vara skriven i Stockholms län, vara odlingsintresserad och ha tid att sköta sin kolonilott. Köparen får inte äga, arrendera eller ha nyttjanderätt till annan kolonilott.

Betalning vid köp
Vid köp betalas en kontantinsats på 10 % och resterande erläggs vid tillträdesdagen.