Stugor till salu

En fin stuga är nu äntligen till salu i det eftertraktade området Ulriksdals Koloniförening. Stugan har haft få ägare och under de senaste åren har stugan och tomten fungerat väl för den odlingsintresserade, här finns stora möjligheter att utveckla och sätta sin egen prägel på odlingarna. Tomten passar även bra för barnfamiljen då en stor del av trädgården idag är en slät gräsmatta med möjligheter för lek och gemensamma odlingslådor. Stugan är centralt placerad i området och har god närhet till grannarna men höga träd och buskar ger även relativ avskildhet.

Stugan har fönster i alla väderstreck, med ett stort fönsterparti mot trädgården. Stugan är 30 kvm med indraget vatten och ny varmvattenberedare installerad i maj 2018. Fullt utrustat kök med spis, ugn, diskho och även stora arbetsytor och förvaringsutrymmen. Längst in i stugan finns även badrum med dusch, tvättställ och mulltoalett.

I området finns spännande utflyktsmål och inspirerande platser såsom Ulriksdals Slottsträdgård och Brunnsvikens Handelsträdgård. Inom området ligger även Ulriksdals värdshus och Ulriksdals Slott med lunchcafé, och i direkt närhet finns goda badmöjligheter med bryggor och strand.

Utgångspris:  995 000 sek

Varmt välkommen på öppen visning lördag den 15 september kl 10.00-13.00, eller boka tid för privat visning (lena.nyblom@gmail.com)

Processen vid köp och försäljning av kolonilott i Ulriksdals koloniförening

Om du är intresserad av en kolonilott i vårt område skicka ett mail till sekreterare@ulriksdalskoloniforening.se med information om ditt namn, adress, telefonnummer och e-postadress samt en kortfattade beskrivning om ditt intresse för/erfarenhet av odling. Anmälan till intresselistan är inte bindande.

När en kolonilott är till salu kontaktar vi alla på intresselistan, där informerar vi om visningsdag, lottnummer, dess storlek, arrendeavgift och säljarens utgångspris.

Om flera är intresserade görs ett budgivningsförfarande.

Vid köp betalas en kontantinsats och resterande erläggs vid tillträdesdagen.

Informera er om våra stadgar, ordningsregler och byggregler.

Välkommen med din anmälan!