Stugor till salu

Intresserad av en stuga i Ulriksdals koloniförening?
Då gör du bäst i att följa denna sida. Här informerar vi om de lotter som kommer ut till salu och när det blir visning.
Här kan du även läsa om vad som gäller för medlemskap i vår förening.

Välkommen till Ulriksdals Koloniförening som ligger i Nationalstadsparken! Den lummiga Ulriksdals slottsskog omger de 44 stugorna i Ulriksdals koloniförening. Föreningen är ansluten till Koloniträdgårdsförbundet. Sommarvatten finns och kolonistugorna får användas för boende mellan 1 april- 31 oktober enligt bestämmelserna i arrendeavtalet. Andrahandsuthyrning får inte ske. Som kolonist ska du sköta den egna lotten men också området kring lotten med gångar. Vi har två arbetsdagar per år där varje medlem förväntas lägga ner ca 4 timmars arbete på de gemensamma ytorna.

Mer om vad som krävs hittar du i våra stadgar, ordningsföreskrifter, allmänna råd och rekommendationer samt byggreglerwww.ulriksdalskoloniforening.se.

Verksamheten sköts helt ideellt, vilket innebär att du efter förmåga ska vara beredd att engagera dig i föreningens gemensamma arbete och aktiviteter.

Ekonomi;
Medlemsavgift: 2 000 kr/år
Arrende: I dagsläget ligger arrendet på 17.59kr per kvm och år. Varje lottinnehavare belastas även med arrende för sin andel av de gemensamma ytorna (ca 400kr/kvartal)
Elnät: Vattenfall, elabonnemang: ca3 300 kr/år. Kostnad för förbrukning, energiskatt och moms tillkommer.
Avgift i samband med överlåtelsen: 2 500 kr
OBS! Kolonistugor kan inte belånas och inte användas som säkerhet vid eventuellt banklån.

Besiktning
Kolonistuga köps i befintligt skick. Styrelsen rekommenderar att köparen på egen bekostnad anlitar en auktoriserad besiktningsman.

Godkännande av styrelsen
Köparen måste godkännas av styrelsen. Köparen måste vara skriven i Stockholms län, vara odlingsintresserad och ha tid att sköta sin kolonilott. Köparen får inte äga, arrendera eller ha nyttjanderätt till annan kolonilott.

Betalning vid köp
Vid köp betalas en kontantinsats på 10 % och resterande erläggs vid tillträdesdagen.

JUST NU2 STUGOR TILL SALU

STUGA 178

Välkomna till denna fina kolonistuga i hörnet av Ulriksdals Koloniförening. Ett perfekt läge med busshållplats och Brunnsvikens handelsträdgård strax utanför koloniområdet. Välskött stuga med trevligt allrum, rymligt kök, WC med förbränningstoalett och en stor källare med gott om plats för trädgårdsmaskiner och redskap. Tilltalande hörnläge med en underbar trädgård som bjuder på goda odlingsmöjligheter och flera fruktträd som man kan plocka bland annat äpplen och plommon från. Stor altan vid entrén samt en generös och solig veranda på baksidan. På tomten finns också ett trevligt växthus med pallkragar utanför.

***** Stuga 178 Pris 1 500 000 kr Visning Ring för visning: 073- 6421693*****

STUGA 169

Välskött kolonistuga med lättskött tomt nära Stockholm

Min fina stuga i Ulriksdals koloniförening i Solna är till salu efter tio år. Stugan är på ca 30 kvm med en gäststuga på 5 kvm. Stugorna och tomten är mycket välskötta. Nymålad stuga med nytt tak sedan två år. Nytt kök med kyl/frys, varmt och kallt vatten, nya innergolv och förbränningstoalett (Cinderella). Bredvid toaletten ligger en verktygsbod på några kvadrat. Tomten som ligger i ett skyddat läge är en hörntomt på drygt 300 kvm. Den är lättskött med gräsmattor, två äppelträd, en vinbärsbuske, hallon, rabarber och två krusbärsbuskar. Här finns stora möjligheter att odla och njuta av lugnet i den härliga trädgården. Tomten ramas in av en häck mot Lilla vägen och Kolonivägen. Ulriksdals koloniförening ligger nära Brunnsviken och Ulriksdals slottsträdgårdar där finns härliga badplatser, promenadstråk och kafé. Precis utanför koloniområdet ligger Brunnsvikens handelsträdgård där du hittar det mesta till din trädgård. Dessutom har de ett trevligt kafé. Buss finns mycket nära och inte långt ifrån ligger Bergshamras tunnelbana. För information om området, lokala bestämmelser och övrig information hänvisas till Ulriksdals Koloniförenings hemsida. ulriksdalskoloniforening.se